Hungry.dk vokser hurtigst i Midtjylland

I 2018 løb take away tjenesten Hungry.dk med titlen som årets midtjyske gazelle

Take away tjenesten fra Aarhus er kåret som årets gazelle i Midtjylland af Dagbladet Børsen. Et forløb om app-udvikling med en ekstern konsulent medfinansieret af Væksthus Midtjylland har sat ekstra turbo på.

Blandt de 580 midtjyske gazelle-virksomheder i 2018 er Hungry.dk den hurtigst voksende. Hele 1634 procent er virksomheden vokset de seneste fire år. Når sulten efter sushi, pizza eller andet take away melder sig, bestiller et stigende antal danskere online på Hungry.dk og får maden leveret.

”Vi frister flere og flere forbrugerne med lokale restauranter og gode tilbud”, fremhæver stifter og bestyrelsesformand Morten Larsen. I 2013 besluttede han at udfordre Just Eat, hvor han har en fortid som adm. direktør.

Her fem år senere har Hungry.dk gaflet en stor bid af det danske marked for madudbringning. Der bliver lystigt bestilt mad online i de ca. 1400 restauranter, der er tilknyttet platformen, og hver dag får 40 restauranter besøg af en af de 38 medarbejdere.

Et forløb med en ekstern konsulent medfinansieret af Væksthus Midtjylland i 2017 for at få udviklet en app har bidraget til at sparke væksten i vejret. Der var brug for andre kompetencer end dem, de fem interne it-udviklere besad, og de blev hentet ind via Væksthus Midtjylland. Og i løbet af et halvt års tid var appen klar.

”Det var absolut med til at sætte turbo på Hungry.dk, at vi kunne få medfinansieret udviklingen af appen. På grund af den økonomiske støtte satte vi straks i gang i stedet for at gå og tale om det. At få koblet en ekstern konsulent på fik tingene til at ske lynhurtigt”, siger Morten Larsen.

Han er også bestyrelsesformand og med i advisory boards i andre selskaber og har føjet endnu en god erfaring med Væksthus Midtjylland til dem, han har i forvejen.

”Væksthus Midtjylland kan hjælpe virksomheder frem på forskellige tidspunkter i deres udvikling”, mener han.

Hungry.dk satser på at få en endnu større slice af det danske marked for take away, hvor godt halvdelen af alle bestillinger foregår på nettet. Så vækstpotentiale er der stadig masser af.