Eksplosiv vækst med præcis markedsføring

ChefMade har 12.000 gæster om måneden på restaurant i private hjem. Vejen frem har været online markedsføring.

(Casen er udarbejdet i 2017)

Udfordring

I gamle dage hed det kogekone, i dag hedder det chefmade.dk. Konceptet bag er det samme: En kok kommer hjem til dig privat, og tilbereder og serverer udsøgte middage. Jacob Ebensen og Christoffer Tellefsen fik ideen til chefmade.dk fra Jacobs erfaringer som privat kok.

”Jacob har rejst rundt som kok med meget eksklusive private middage, han fik omkring 17.000 henvendelser fra private, der gerne ville hyre en privat kok. Så vi var rimelig sikre på, at der var et kundegrundlag,” forklarer Christoffer Tellefsen. 

Sammen etablerede de chefmade.dk i februar 2017, Christoffer Tellefsen kendte til Væksthus Midtjylland, som er en del af imidt, og henvendte sig hertil, da han havde brug for hjælp til at få deres ide kommunikeret ud til kunderne.

Forløbet

ChefMade afholdte et møde med en vækstkonsulent fra Væksthus Midtjylland, og det blev hurtigt tydeligt, at den største udfordring var at få søgemaskineoptimeret deres website. På den måde ville flest muligt finde chefmade.dk, når de søgte efter mad ud af huset.

”Vi fik en vækstinvestering af imidt, som gav os mulighed for at købe strategisk rådgivning omkring optimering af vores website - og så kom væksten. Det betød, at vi fik mulighed for endnu en vækstinvestering og et rådgivningsforløb. Det blev brugt på at få yderligere viden om sociale medier og email-marketing,” fortæller Christoffer Tellefsen, og tilføjer, ”at indsatsen har betydet, at chefmade.dk har skabt sig en stor lead database med potentielle kunder.”

Imidt-effekten

På bare syv måneder er ChefMade blevet landets største private dining platform, med 75 tilknyttede restauranter, som kunderne kan få hjem i deres egne stuer.

”Vi vækster med 50-100 % om måneden, og det har været meget overvældende,” siger Christoffer Tellefsen, der siden opstarten også har fået herrerne bag just-eat.dk og hungry.dk ind i chefmade som investorer.

”Målet er, at vi bliver verdensførende inden for 10 år,” drømmer Christoffer Tellefsen, og lyder som en mand, der tror på, at det også er realistisk.

Om virksomheden

Navn: ChefMade
Antal ansatte: 4 ansatte
Kommune: Aarhus
Hjemmeside: www.chefmade.dk

Casen kort

Udfordring: Skabe kendskab til nyt website

Løsning: Køb af rådgivning omkring SEO optimering, Facebook strategi og direct mails.

Imidt-effekt: ChefMade har 75 restauranter tilknyttet og havde efter et halvt år 13.000 serveringer i private hjem. Målet er at skabe verdens største online platform for private dining.