HERRETØJ MED VOKSEVÆRK

Den danske tøjkoncern Allsize Company Group vokser og vokser bl.a. i USA. Fundamentet for væksten er ifølge direktør Ole Dam lagt sammen med Væksthus Midtjylland med relanceringen af de tre brands Replika Jeans, North 56-4 og SUIT.

(Casen er udarbejdet i 2018)

Der er rift om herretøjet fra Allsize Company Group (ACG) i Norddjurs. ACG er førende indenfor herretøj i store størrelser i Europa og vinder stærkt frem i USA, som er blevet virksomhedens største marked efter investeringer ”Over there”.

85 procent af tøjet eksporteres til i alt 40 lande. Virksomheden, der er grundlagt i 1998, har 19 ansatte i Grenå, og seks i København. Her er der kontor og showroom i Bredgade for brandet SUIT, som er modetøj i almindelige størrelser.

Baggrunden for væksten, som har resulteret i en Gazelle i 2017, er ikke mindst en vellykket brandingproces. Med assistance fra et brandingbureau er DNA’et for hvert af de tre brands gravet frem. Processen har varet et halvt år pr. brand og omfatter også en ny hjemmeside og satsning på sociale medier.

”Brandingprocessen har hjulpet os med at skabe en identitet for vores tre brands og danne grundlaget for den vækst, der er sket de seneste år. Eftersom Væksthus Midtjylland har hjulpet med at finansiere brandingbureauet, kunne vi gøre det lidt hurtigere, end vi ellers kunne med tre brands”, siger adm. direktør Ole Dam.

Processen betyder, at alle i koncernen ved præcis, hvilken profil f.eks. SUIT-manden og Replika-manden har.

”Vi har lagt fundamentet for yderligere vækst sammen med Væksthus Midtjylland, der har bidraget til relanceringen af vores brands. De tilbyder en blanding af medfinansiering, erfaring og knowhow, som gavner os. Det handler ikke kun om penge, for det hele er vigtigt”, siger Ole Dam.

Om et halvt års tid lancerer Allsize et nyt brand i almindelige størrelser.

Casen kort

Udfordring: Behov for relancering af de tre brands Replika Jeans, North 56-4 og SUIT.

Løsning: Medfinan-siering af et brandingbureau. Processen har varet et halvt år for hvert af de tre brands og omfatter en ny hjemmeside og satsning på sociale medier.

Imidt-effekt: Fundamentet for yderligere vækst er på plads, og det har resulteret i en Gazelle i 2017.